Als beginnend fotograaf moest ik natuurlijk ook een logo hebben. Mijn eerste logo was StudioKatja, in sierlijke letters. Later veranderde ik dat in moderne oranje letters.
En net zoals ik groeide als fotograaf, moest mijn logo meegroeien. StudioKatja deed het hem niet meer voor mij net als de oranje kleur. Ik was me inmiddels aan het specialiceren in het fotograferen van vrouwen, dus leek een meer elegant logo logischer. Maar ik bleef bij mijn eigen naam en ging voor Katja Diroen Fotografie.
Inmiddels zijn we weer een paar jaar verder, dat zie je aan mijn foto’s maar ook aan mijn logo. En in tegenstelling tot de voorgaande logo’s, zit er nu een idee achter met meer betekenis.
Uiteraard ben ik bij mijn eigen naam gebleven. Het is mijn naam Katja Diroen en daar is er maar 1 van, unieker dan dat kan ik het niet krijgen. Dat maakt het ook lekker makkelijk, want als we elkaar ontmoet hebben hoef je alleen maar mijn naam te onthouden. Eenmaal ingevoerd op het internet kom je genoeg over mij te weten, zo ook mijn website.
‘Own who you are’ heeft een meer persoonlijke reden. En nu wil ik niet weer over mijn verleden en persoonlijke groei beginnen. Maar ik kan niet anders! Own who you are staat precies daarvoor, persoonlijke groei en accepteren dat je goed genoeg bent. Realiseren dat je het waard bent om je plek op deze aardbol op te eisen. En zien wat je potenties zijn. Dat gun ik ook andere vrouwen en door mijn fotografie als platform te gebruiken kan ik vrouwen connecten met verhalen en ideeën zodat zij zichzelf kunnen zien. Maar ook voor andere vrouwen om zichzelf te herkennen in de ander en zich vertegenwoordigd te voelen.
Het body-icon is ontworpen door Iris van Heugten van Crush op jouw merk. Zij heeft heel goed begrepen wat ik doe en wat mijn visie is. Elke vrouw is het waard haar plek op te eisen. Elke vrouw is prachtig, haar lichaam in elke vorm, puur en precies zoals ze is.
Al deze elementen samen maken voor nu het perfecte logo. Wie weet hoe het er over een paar jaar, na nog meer groei, uit zal zien.